Gamla godingar

Eftersom sambon har dragit iväg på grabbkväll med företagskortet (!) så tar jag tillfället i akt med en relativt lugn gräsänks-kväll...
Lyssnar på musik, smuttar på ett glas vitt och tittar lite i gamla (väldigt gamla inser jag?!) skrivböcker.

Jag har ju alltid älskat att skriva, oavsett om det är dagbok, noveller, sångtexter, poesi eller bara....trams?
Har ju som tur är sparat de flesta av mina textrader, och jag måste skratta lite i min ensamhet nu när jag hittat en bok från den tidiga högstadietiden...någonstans i gränslandet till fjortis...där texterna var oändligt mer oseriösa än idag.
 
Det är mycket hjärta och smärta...men också sånadäringa...ja, vad ska man kalla dem...dikt-ordlekar?
Vet inte om ni kommer ihåg dem...eller om det kanske inte ens någonsin varit aktuella för vissa..?
Jag bjuder på några rader från de populära ämnena; Kondomer och Killar :)

Kondomer

* Gevalia-kondomen; när du får oväntat besök
*
Felix-kondomen; gör det goda godare
* Gilette-kondomen; the best a man can get
* Önos-kondomen; som det smakade förr...
Osv...

Killar är som...

...lakan; passar alla sängar
...bin; de sticker när man minst anar det
...bussar; missar man en så kommer det en ny
...torg; de har stånd i alla väder
...alvedon; man tar en och hoppar i säng
...toaletter; antingen fulla med skit, eller så är de upptagna...bara att spola dem...
Osv...

Ja, vad ska man säga...ack och ve, de ljuva tonåren... ;p
Jag minns att vi även samlade på kondomer...det var väl steget efter det "löjliga" samlandet av bokmärken, brevpapper, pärlor och hockey-bilder (penguins å kings!). Vi tog med till skolan och jämförde vem som hade flest och mest olika märken och jag, som hade både en mamma som arbetade på vårdcentral + en kompis vars pappa ägde en tobaksaffär, var med i fighten om topplaceringen!
Livet var hårt i den norrländska ödemarken.
Hehe...

Blir nostalgisk när man sitter såhär...tittar, läser, bläddrar och minns tillbaka...
Lite lätt skadad måste man ju ha blivit av att växa upp med Ninja Turtles, Karate Kid, Snoop Dogg, Skateboard, HassanKilling-gänget, Grunge, Tamagochi, Oranjeboom, TomteklubborI´m a barbie girl...och allt vad det var!
Men fan va kul vi hade ;D

Ska ta och fylla på glaset nu och lyssna på det som, trots allt, varit bestående...hårdrock.

Njut av helgen och det fina vädret vänner!
// Maryly

DAGENS; 
-present!


Fick en fin klänning av Johan bara sådär, TACK! :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0