Det var den helgen...

Söndag lider mot sitt slut...jag sitter uppkrupen i arbetsfotöljen, iförd bästaste mys-outfiten och är mätt och belåten efter en sen middag.
Har trilskats med ett word-dokument de senaste fyra timmarna, och förbannar mig själv över min frånvaro på de datalektioner som erbjöd basic-kunskaperna under skoltiden.
Hade inget som helst intresse då...har det mycket mer nu...men tekniken går framåt och jag hänger inte riktigt me...
Well...jag försöker så gott det går på egen hand, det är ju så man lär sig, så får det väl ta lite tid då ;p

Tittar ut genom fönstret och känner mig instängd...byggställningar omringar hela fasaden på grund av kommande renovering av balkongerna.
Uppbyggnaden av ställningarna påbörjades redan förra veckan, sedan stod det still i några dagar och jag funderade vad som skulle hända härnäst?
Det blev jag varse om klockan sju imorse...
Hade somnat i tv-soffan (as usual) och väcktes av ett högljutt bankande, bullrande och borrande!
Sömndrucket tittade jag upp under filten och ut genom balkongfönstret...och där...där stod en snubbe på vår balkong(!), hamrade i metallen med en slägga och tittade tillbaka in...
Det gillade jag.....INTE!
Efter några väl valda svordomar gick jag in i sovrummet, drog för persiennerna, gömde mig under kudden och lyckades i alla fall somna om.
När jag vaknade för andra gången var gubbarna och oljudet som bortblåst, och kvar står nu bara ett metallskelett och ser fult ut...
Får man verkligen arbeta så, på så olämpliga tider..?

Annars så var gårdagskvällen en väldigt trevlig tillställning, relativt lugn och bara en person som checkade in i soffkuddarna lite tidigare än övriga festdeltagare ;)
(Nej, det var inte jag...)
Festen bestod av mig, Johan, och grabbarna i Foobar som körde ett litet spontat hemma-partaj med skön musik och intressanta samtal...
Tänkte dela med mig av ett här;

D: Jag har blivit fet
T: Ja, det har du
D: Ja...jag har alltid sett mig själv som ett pommes frites...smal och fet...
(klappar sig på magen och ser eftertänksam ut)
...men nu är jag mer som en klyftpotatis
:D

Passar även på att tacka för de trevliga mail, samtal, sms och mms jag får från norr, de värmer otroligt i hjärtat och jag saknar er alla lots and lots..!

Fortsatt skön, slö söndag på er!

// Maryly
DAGENS;
-en bild på fängelse-huset



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0