Återhämtning

Jag tror att jag lever...det KÄNNS i alla fall som att jag gör det rent fysiskt, men psykiskt undrar jag om jag verkligen helt återhämtat mig från gårdagen...
Stannade länge, länge i sängen idag...men trots det, en uppfräschande dusch, och en stor kopp starkt kaffe kom jag aldrig riktigt igång och har tillbringat den mesta tiden i tv-soffan...länge leve den ultimata bakis-dagen! ;p

Lördagen
startade tidigt med färdigställandet av examensarbetet (råmanuset) som ska vara inlämnat för bedömning imorgon(!)
För att fira detta bjöd Johan mig på en grymt god grill-brunch på Hard Rock Café!

Vi möttes upp i Brunnsparken efter det att han slutat jobbet och gick upp längst med Avenyn.
Morgonens gråa moln hade skingrat sig och solen värmde med sina strålar...en riktig humör-höjare!
Jag hade inte hunnit med att äta någon frukost och grilloset tillsammans med bilderna i menyn fick det att kurra lite extra i magen.
Den grillade cajun-chicken rätten jag intog, tillsammans med en stor kall, var lätt dagens vinnare!

Det var mycket folk samlat på Hard Rocks uteservering som åt, drack och umgicks till tonerna av nostalgiska rocklåtar.
Eftersom Johan hade bestämt att vi skulle köra en saturday night live (fira hela natten i min mening) och eftersom vi hade så himla trevligt, så stannade vi kvar ett bra tag för mer öl,vin, goda drinkar och roliga konversationer :)

När vi så tillslut lämnade Hard Rock så sprang vi på några vänner vid Kungsportsplatsen vilket i sin tur ledde till kaffedrinkar på Avalon´s uteservering.
När solen sedan sänkt sig och det började kännas lite småkyligt i luften, bestämde vi oss för att ta de korta stegen över gatan och in på Dubliners.
Fler folk tillkom och festen fortsatte...fortsatte tills den sista tuggan av natta-maten intogs hemma i soffan under småtimmarna...sedan var det over and out!

TACK för en helt underbar lördag Johan mfl! ;D


Cajun-chicken...gööött!


Gott kallt i solen!


Mysigt att sätta sig en stund inne på Avalon och värma sig vid brasan
med kaffedrinken ;)

Nu
ska jag titta igenom råmanuset en extra gång innan det mailas iväg, sedan fortsätter soffa-slöandet med någon form av flötig föda och kvällens film.

P U S S
// Maryly
DAGENS;
- The 90´s -ett försvarstal



Rolig nostalgitripp och perfekt lättsam tv-underhållning
en söndag som denna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0