Sweet Saturday!

Oh la la va gött det känns nu när lördags-känslan infunnit sig och man vet att efterföljande dagar innebär ledighet och en massa roliga händelser!
 SEMESTER it is! :)

Har blivit lite sämre på att uppdatera denna blogg och tappat några dagar nu....aj, aj...inte bra, det ska jag försöka ändra på...vill ju vara aktiv och dela med mig av mina företeelser, än om de varierar i underhållande intresse från den ena dagen till den andra...

Åkte i alla fall återigen ner till Varberg i torsdags och startade sommarkursen Nyföretagandets grunder, verkar vara en helt okej kurs som går in lite mer på de praktiska bitarna än vad tidigare utbildning gjorde.
Kursen kommer att hållas förmiddag på torsdagar och fredagar tom vecka 29 och läxan tills nästa torsdag är att skriva en affärsidé....guess what....har jag ju redan gjort! ;)
Rätt bra faktiskt, blir mest att repetera saker som jag redan arbetat igenom....så får man lite nyttig feedback och några extra högskolepoäng...

Igår var det mestadels storstädning som gällde (vill ju visa upp en skinande ren lägenhet för mina päron nu när de kommer ;p ), men även en sväng till frissan hanns med.
Så nu är man frillad och fin i barret igen....riktigt välbehövligt efter den isolation och totala brist på socialt liv jag befunnit mig i under arbetet med x-jobbet...välkommen ut i världen igen!
Kvällen bestod av lite gott käk , poppande av musik, samtal från norr och mer vin än vad som var tänkt från början...
En helt okej hemmakväll alltså.

När jag vaknade idag kändes gårdagen från topp till tå, men trots detta blev det ändå en promenad ner till stan för fika och lite shopping.
MASSOR av människor var ute och trängdes idag, antagligen mycket på grund av att solen behagade visa sig och sprida lite värme, men främst (antar jag) för att sommarREAN dragit igång i praktiskt taget alla butiker.
Inget jättehett läge att vara bakis i, men det var bara att bita ihop och bortse från kallsvettningar och dunkande huvudvärk och köra sitt race!
Några fynd gjorde jag och sitter nu här nyss hemkommen med kassar fyllda av varierande innehåll :)

Ska strax börja med middagen som idag består av flödeostfyllda kycklingfiléer som ska grillas och serveras till en sommrig pastasallad...mums!

På återskrivande...
// Maryly
DAGENS;
-Festligheter
Blir att besöka Metaltown pre-party, Bältespännarparken.
Skön musik, härliga människor å en uppladdning för vad som komma skall!


Bild från Metaltown 2008
Vilket ös det var, så grymt roligt...längtar! ;D



Kommentarer
Postat av: Katti

Härligt när man lyckas fynda på rean! :) Hoppas nu att du får det riktigt mysigt när dina föräldrar kommer ner! På torsdag kan vi ju ha sällskap ner till Varberg, har också föreläsning då. Kram på dig!

2009-06-13 @ 20:52:32
URL: http://kattic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0