Mammas 60-års dag!

Intensiva och långa dagar ger trötta texter...men jag ska försöka sammanfatta en helt perfekt dag i sin helhet.

Mamma hade igår kväll fått ett pergamente-liknande papper över vad som komma skulle inför firandet av hennes 60-års dag, med lite tider och händelser som jag hade förhoppningen om att hon verkligen skulle uppskatta ;)

Dagen startade med tidiga gratulationer och uppvaktande på hotellet, innan det bar iväg till Göteborgs centralstaion.
Tack och lov sken solen från en blå himmel och vi anade att vädergudarna skulle stå oss bi hela dagen igenom.
Vi tog tåget ner till Varberg, en önskan som mamma haft om att få göra, och promenerade i sakta mak nere vid hamnen och bara njöt av lugnet och de vackra omgivningarna.
Vidare därifrån upp till fästningen där vi strosade runt och besökte muséet, såg Bockstensmannen och läste om dennes grymma öde, samt annan historia och kuriosa från trakten.
En jättegod lunch intogs på uteserveringen till Campus Varberg, "min" skola under de senaste två åren, och sedan hann vi även med att kolla in stadskärnan innan det var dags att ta tåget tillbaka till Göteborg.

Åter i Göteborg hann vi så med lite shopping innan det var dags för mamma och mig att lämna gubbarna för lek i musikaffärer, medan vi två begav oss på inbokad makeup-kurs :)
Kursen varade en timma och var enbart för min mamma, där jag figurerade som intresserad åskådare och personligt "stöd" under tiden...
Efteråt var hon supernöjd och så jätte, jättefint sminkad i naturliga, varma och jordnära färger...samt bonusen att även få plocka ut lite makeup-grejer till det pris kursen uppgick till!

Ingen tid för vila, utan snabbt hem och byta om för att sedan hoppa in i en taxi som tog oss till kvällens födelsedagsmiddag uppe på Heaven 23 i Gothia Towers.
Och vilken middag det blev!
Dessa rätter som vi serverades går knappt att beskriva med ord...och vinet...och att äntligen vara samlad med de människor som står en närmast, och som man älskar så mycket, med skratt och trevliga samtal...för att inte tala om att sitta och avnjuta allt detta till en utsikt med solnedgång över hela Göteborg...!

Mätta och mer än belåtna tog vi en promenad hem genom Örgryte i skymmningen...och jag tror jag skriver för samtliga, när jag påstår att vi är tacksamma och lyckliga över denna dag...en dag att alltid spara i minnet!

Det är med lycka i själen...ja, hela kroppen jag går och lägger mig ikväll...imorgon väntar nya äventyr ;)

// Maryly
DAGENS;
-Ord
K Ä R L E K


Ge -och få så mycket tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0