Kärt återseende!

Vaknade av mig själv klockan 05:14 imorse...spänd och otålig av förväntan kunde jag inte somna om, och dagen fick en aningens tidigare start än vad som var planerat..

Det som däremot var planerat, var att möta upp med mina älskade föräldrar på centralstationen när de så äntligen anlände med norrlandståget...ett kärt återseende kan jag lova!
Med pick å pack tog vi taxi för incheckning till deras hotell, för att sedan bjuda på brunch hemma i våran lya...den extremt välstädade lyan... ;)

Efter detta startade dagen på "riktigt" med en vidsträckt introduktion av Göteborg.
Vi tog en tripp ner till hamnen, strosade runt och tittade på båtarna...hoppade på Älvsnabben och fick en blick av staden sedd från vattnet...så vackert!
Vi steg iland vid Röda Sten och påbörjade så en rejäl promenad genom Majornas gamla arbetarekvarter, vidare genom Slottskogen, Linné och Haga.
I Haga gjorde vi ett stopp på Husaren för visning av de gigantiska Hagabullarna, och tog en fika för att fylla på socker -och energidepåerna...gottgottigottgott ;)

Promenaden, som mycket kan liknas vid en guidad tur (lite sitter ju i sen reseledareutbildningen hehe...), återupptogs och fortsatte genom Vasa och vidare ut och uppför Avenyn.
Vi satte oss och njöt av solskenet uppe på konstmuséets trappa och blickade ut över paradgatan och stadens liv nedanför...
Sedan bar det av nerför Avenyn, in en sväng på Hard Rock där pappa nog gärna hade stannat längre, och slutligen började krafterna tryta (och fötterna värka!) när vi vandrat runt vid Kronhusbodarna.

Som sagt, en redig promenad blev det, men nu känns det ändå som mina föräldrar fått en någorlunda helhetsbild av vad götet har att erbjuda...det verkade i alla fall så då vi till slut följdes åt och rundade av dagen på hotellet,

Nu, hemma igen, känns det nästan overkligt....så längesedan vi sågs och så blev det så intensivt idag...och även fast de inte är här hos mig nu, så är de ändå så nära...precis som man hade önskat att det kunde vara jämt...
Jag är så tacksam för dagen som har varit helt igenom underbar!
Väldigt trött är jag dock och det är inte långt till sänggående då morgondagen bjuder på en tidig start och 60-års firande, mycket roligt inplanerat är det som vankas! :)

TACK för idag...
// Maryly
DAGENS;
-Smak av Norrland
Hembakat mjukt tunnbröd, hjortron och Palt-mjöl
som mamma hade med sig...yummie!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Härligt med mamsen o papsen på besök! Hoppas ni har det suuper!! :) Ja Norrland är helt enkelt bäst! ;) Puss o Kram

2009-06-16 @ 20:17:09
URL: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0