Grattis Sverige!

Idag är det din dag!
Nationaldagsfirande....eller nja...personligen så firas det väl inte nämnvärt mer än någon annan "vanlig" lördag egentligen...
Lite synd på ett sätt kan jag tycka, att vi svenskar inte firar med samma tjo å tjim som norrmännen gör...men nu när dagen i alla fall har blivit helgdag så kanske det kommer mer och mer med tiden..?

Efter gårdagens totala breakdown och efter tio timmars återhämtande sömn, känner jag mig lite mer med i världen idag men tror ändå att denna "stress-baksmälla" tar ett tag att återställa ;p
Är nyss hemkommen från en runda på stan...förkortade armbandet på min nya, fina klocka så den nu sitter som den ska och hann med en fika på Condeco...long time, no latte...så den med satt som den skulle!

Var även och röstade inför EU-valet...kan väl inte påstå att jag är så där väldigt insatt, men vi har fått en rätt att rösta tack vare att tidigare generationer kämpat med blod, svett och tårar...så det är banne mig bara att masa sig upp från sofflocket och göra det! Hellre rösta blankt om man inte vet på vad man ska rösta och i alla fall utnyttja sin rätt, än inte rösta alls anser jag.
Jag röstade dock inte blankt ;)

Dags för käk här hemma snart, det blir en sommrig sallad och en "ny" rätt med lax som ska testas.
Sedan bär det iväg till O´Learys för öl och fotboll, yeeeah!
Efter det lutar det åt vidare festligheter i Göteborgsnatten...

Take Care

// Maryly
DAGENS;
-En hyllning till fosterlandet & ALLA som lever i det!


Eddie says hello! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0