Examinerad

Tjoohooo!
Så har jag då ÄNTLIGEN tagit min examen...helt underbart! :D

Sitter såhär i efterdyningarna av festen dagen efter...känner mig lite sliten, men så fantastiskt nöjd...två års kämpande är över och målet är nått!

Gårdagens examen i Varberg såg ut som följer;

Uppe klockan fem och göra sig i ordning för att ta tåget ner.
En vacker orkidée, en flaska med bubbel och ett kort med värmande rader stod och väntade vid dörren innan jag gick ut :)

Vi examinerades på morgonen av våra handledare genom att presentera det examensarbete vi jobbat med för klassen.
Efter detta var det dags för lunch, tal och allmän lättnadskänsla...
Klockan ett drog en mässa igång där vi studenter hade varsin monter för uppvisande av sitt examensarbete,och det bjöds på bubbel och mingel tillsammans med inbjudna företag, privatpersoner och förra årets studenter.

När mässan var slut klockan tre så skålades det i ännu mera bubbel samtidigt som jag passade på att sitta ner och prata, skratta och bara ta det lugnt ett tag med tjejerna, även byta om och piffa till mig inför kvällens middag och festligheter.

Klockan sex var det fotografering i parken utanför Sociten, och innan dess hade vi även hunnit en liten runda på Cheers and Beers ;)
Vi fotograferades och skålade i...inte helt oväntat...BUBBEL!

Inne på Sociten stod borden vackert dukade och vi bjöds på en middag bestående av;

Förrätt
Gravad lax på valskavring med laxrom och muscovadosötad-senapssås

Varmrätt
Majskycklingfilé supréme med sås på soltorkade tomater, vitlök, basilika samt örtpotatisbakelse

Efterrätt
Vit Chokladpannacotta med passionsfruktsgelé

Lite vin och lite nubbe...

Inte illa!
Samtidigt som vi njöt av den goda maten, sällskapet och av kvällen som helhet så hölls det också tal, snapsvisor sjöngs och "bordslekar" lektes.
Jag var jättenöjd med hela examensdagen och kände ett litet stygn av vemod när jag slutligen gick ombord på tåget tillbaka till Göteborg igen...

Men kvällen visade sig inte vara slut än!
På perrongen stod min älskade Johan och mötte upp med gratulationer, för att sedan ta med mig till Heaven 23 för drinkar, oslagbar utsikt och en examenspresent!
I paketet låg en DKNY-klocka jag trånat efter ett bra tag...rörd till tårar så hittade jag nästan inga ord för hur jag skulle kunna tacka honom för allt...världens bästaste...

Festligheterna fortsatte ett tag innan vi sedan satte oss i en taxi hem...bara för att komma hem och upptäcka en bukett med tio röda rosor och en helt nystädad lya....vilken dröm!
Trött...men väldigt lycklig och tacksam, la jag tillslut huvudet på kudden och somnade.

Några talande bilder från gårdagen;


Handledare Anders går igenom presentationsupplägget


Lunch och Högskolans rektor håller tal


Välkomstdrink och mingel på mässan


Jag och Sebastian pratar företag vid min monter


Bubbel å en stunds vila i soffan me tjejerna


Fina flickor ;)


Glada miner på Cheers and Beers!


Jag och Sofie skålar å njuter av solen i parken utanför Sociten!


Sociten i Varberg

Borden dukade och fina


Förrätt


Varmrätt


Efterrätt


Festfolk!


Jag och min bordsdam Manisha :)


Skål för oss som är så jäkla bra!



Min fina, fina present!

Fler bilder läggs upp på Facebook för den som vill och orkar ;)

//
Maryly

DAGENS;
-Eventuella utgång...
...blir i så fall till Liseberg och kolla på Soundtrack Of Our Life.
OM jag känner att energin räcker till ;p







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0