Världens bästa städtjej...

...är jag!
Verkligen en titel att aspirera på va... ;)

Näe, men nu har jag i alla fall återigen avslutat veckans storstädning, och sitter rätt nöjd i en ren och fräsch lya...
Surnade till lite grann där ett tag när den goda doften av rengöringsmedel och frisk luft förpestades av nyinflyttade grannen, som stod på balkongen intill och puffade på sin cigarett så att all rök blåste in till oss.
Usch och ve, vi har faktiskt en loftgång där det drar mindre...där kan han stå och bolma istället tycker jag!
Det är inte det att jag är anti-rökare...men ingen cigarettlukt i hemmet, speciellt inte efter timmar av uppfräschning.

Något som också brukar inträffa, praktiskt taget varje gång jag städar,(undra varför...hm..?)är att något går sönder...alternativt att jag själv får lite lättare skador så som; blåmärken, småsår, stukad tå osv...
Låter som värsta hardcore-städningen hehe...men så är det faktiskt.
Idag hade turen kommit till den kära paletten med ögonskugga, som fint kraschade i små, små, mikrologiska bitar ut över det nysvabbade badrumsgolvet...och blev till ett ännu finare (och fastare!) klet då det vid upptorkning kom i kontakt med vattnet.
Det tyckte jag var lite irriterande...
;p

Snart ska jag i alla fall bege mig in till stan för bio; Harry Potter och halvblodsprinsen.
Ska bli mysigt att kura ihop sig i mörkret och följa fortsättningen på äventyret (även om jag läst böckerna både en och två gånger), och eftersom det är en relativt tidig visning så kommer det troligen att hinnas med ett glas ute på något trevligt ställe efteråt också :)

// Maryly
DAGENS;
-Tyckande

Jag tycker inte att man alltid ska ta livet så allvarligt och seriöst,
då missar man mycket av det roliga som spontanitet -och impulsivitet bidrar till.

Men, ibland vore det faktiskt roligt och nyttigt om vissa människor kunde vara lite mer seriösa,
det underlättar för andra och ger heller ingen skada av att man lägger ner lite tankeverksamhet,
mognad och personlig ansträgning i saker och ting...


Ordet/innebörden behöver ju kanske inte alltid tolkas såhär menar jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0