Sovmorgon

Ja, dessa sovmorgnar har det blivit rätt gott om den sista tiden.
Har inte fått så mycket sömn, så många dagar i rad på länge.
Men varför inte tillåta sig det då...när tiden ändå räcker till?

Alltså är jag rätt nyvaken i skrivandets stund, sittandes i bästa mys-outfiten och funderar över dagen...

Det är sista veckan med sommarkursen, och det enda jag ska jobba med och förbereda till fredag är den avslutande uppgiften som innebär en presentation av arbetet under kurstiden...känns helt okej :)

Ska bli skönt sedan att få ta tag i lite saker att "pyssla" med här hemma, lite saker som sparats och blivit liggandes till "den dagen jag har tid"...och nu verkar det som att jag kommer få lite tid över till att exempelvis; jobba lite mer med det egna företaget, samla ihop allt material jag har utspritt till min scrapbooking, skriva fler texter, läsa mer böcker, satsa mer på träningen (ska till gymmet idag!) och lära mig designa en snyggare blogg..!

Det sistnämnda känner jag mig verkligen som en total rookie på...har försökt läsa mig lite till hur man gör, och det verkar ju inte så svårt (eftersom "alla andra" grejar det) men för mig känns det just nu bara förvirrat...
Hjälp?
Ja tack.

Söndagen var verkligen söndag...
Sovmorgon till 12.00 !
En promenad och en sväng med brunch på stan.
Hem och softa, beställa biljetter med Festivalbussen till Sonisphere (wee!), fixa med middagen (världens godaste taco-paj!) och senare inta soffan för att svulla i godis, jordgubbar med glass, och se på film...
...söndag, som sagt ;)

Mums!

Två av de filmer som  avverkats i helgen var;


Var ju bara tvungen att kolla in denna "snackis"...
Och den var faktiskt mycket bättre än vad jag förväntat mig att den skulle vara.
Visst, den var inget "mästerverk", men en småmysig film på ett populärt tema.
En eloge för vackert foto och makeup.
Helt klart sevärd och betyget blir 3 popcorn av 5 möjliga.


Gårdagens film var;


Som jag hade planerat att se för ett bra tag sedan, men inte blivit av förän igår...
Denna film var faktiskt sämre än vad jag förväntat mig...
Filmens story var i överlag bra och hade potential, med bra skådespelare och vackert foto.
Men i det stora hela så kändes det som att redissören ville ta med så mycket information, känslor
och händelser (såväl historiska, som personliga) på en gång...så filmen kändes ytlig och stundtals ganska seg.
Jag hade verkligen viljat ge den ett bättre betyg, men det blir bara 2 popcorn, om än lite åt det större hållet.


// Maryly

DAGENS;
-Nya bloggdesign...
...ska börja knåpas med,
håll tummarna!
;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0