Segstartad...

...är precis vad jag och denna dag är.

Efter att ha tillbringat natten i en halvkonstig ställning i tv-soffan, så vaknade jag till strax efter sju-tiden med en huvudvärk modell lättare, och en ryggvärk modell svårare...
Vädret utanför fönstret såg inte lovande ut, och slö som jag var så bestämde jag mig för att sova en extra timme till.
Det blev flera...

Har ganska nyligen hoppat ur pyjamasen, tagit en värmande dusch och känner mig lite piggare...men det är seeegt som  gammelfarmors kola idag, och det inplanerade passet på gymmet får nog utebli...lathet de luxe ;p

Gårdagskvällens
biobesök var efterlängtat och med störstaste popcornlådan, samt ett monster till läsk avnjöts några timmar till; Harry Potter och Halvblodsprinsen

 


Den får betyget 4 popcorn av 5 möjliga
Helt enkelt av den anledningen till att jag totalt kärade ner mig i böckerna, och tycker det är en underbar historia.
Filmen var en typisk "mellan-film", aningen långsam genom vissa scener och med mycket fokus på de kärleksdramor som utspelar sig karaktärerna emellan.
Helt klart en sevärd rulle, ett måste för alla Potter-fans, men filmen hör inte till den bästa i serien och får därför heller inte toppbetyget av mig.

Efteråt var det dags att bege sig till Vasastan för lite after-bio med ett glas vitt.
Det var hur mysigt som helst att bara sitta där, snacka och ha trevligt till musik och i skenet av levande ljus, samtidigt som mörkret sakta sänkte sig utanför.
Ett glas blev två...som blev tre...och så vidare, som det så lätt blir...innan det var dags att köpa chokladmuffins på sjuelva och sätta sig i taxin hem ;)

Ska ta mig i kragen nu och snart bege mig ner på stan om det inte regnar alldeles för mycket...men först måste jag få i mig dagens första dos av kaffe!

Hej för nu!
// Maryly

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh, jag vill också se den filmen.. kanske blir till veckan :)

2009-07-30 @ 18:28:56
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0