Regnväder

Ja, idag har det fullkommligt öst ner från himmlen...huuuvaligen, så mycket regn på samma gång har jag inte skådat på länge!
Det skvittrade och forsade i överfyllda stuprännor, nerför trottoarkanter och allt som kom i dess väg...allt var bara blött, blött, blött...
Hallå, hallå...vart tog sommaren vägen?!
Dagar som denna känns den alldeles förbi och hösten alldeles för nära inpå...

Greppade i alla fall mitt paraply (the big one!) och begav mig motvilligt ut då jag hade saker att pricka av på agendan, inte var det kul men jag överlevde.
Jag överlevde även dagens pass på gymmet, om än jag kan lova att det nu börjar strama i kroppen och musklerna gnäller lite.

Har nyss ätit en spicy gulaschsoppa till middag och planen för resten av kvällen är; att krypa ihop under filten i soffan för att kolla på film, antagligen någon Lynch eller nåt i den "stämningen"...och kanske även sprätta en kall till detta?! ;)

Imorgon är det fredag...helgkänsla...det är bra.

// Maryly
DAGENS;
-Sånger

"Vatten, vatten, bara vanligt vatten..."

"Vatten, stan är full av vatten..."

"Raindrops keep falling on my head..."

"Regntunga skyar, vart än jag går..."

"I´m singing in the rain..."

Osv...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0