Höstkänsla

Varför kan det inte bara sluta regna?
Moln som hopar sig, gråa och trista nyanser som förvirrar om vilken tid på dygnet det egentligen är...till och med en doft av höst i luften...
Ska detta verkligen vara den "sommar" som Sverige hade att erbjuda i år?
Misströstar om kommande varma och soliga dagar, men hoppas...

Söndagskvällen avrundades i alla fall med filmen Pojken i randig pyjamas



En riktigt, riktigt bra film som berörde mig starkt, rekommenderas!
Ett intressant perspektiv att skildra krigets fasa genom ett barns naiva värld, samt skapa känsla och förståelse utan att behöva visa det uppenbara och typiska.
Jag ger den 4 jättestora popcorn av 5 möjliga.
Anledningen till att det inte blir full pott är endast på grund av att dialogen utspelar sig på engelska, vilket gör att filmen brister lite i trovärdighet för mig personligen.



Återigen en ny vecka, en ny ledig vecka...och jag ska försöka locka fram min kreativa sida och sätta mig ner för att fortsätta skrivandet på de episka verk (eller hur...) jag påbörjat, men som legat vilande ett tag.
Bara hoppas på att det där skriv-flowet infinner sig, så kan det nog bli rätt kul och tidsfördrivande :)

// Maryly
DAGENS;
-Dröm
...eller snarare nattens mardröm

Har drömt mycket skumt, även inatt, och mycket tyder nog på att de filmer som avverkats
strax innan sänggående sätter sina spår.

Jag drömde att jag inte kunde andas och "vaknade" i sovrummet,
ovanpå mig satt min kära sambo, med händerna om min hals och försökte strypa mig(!)
Rummet hade en spöklik stämmning och skuggor från nyss sedda filmen Martyrs (ja, ni förstår ju...)
svävade omkring i rummet och lurpassade utanför fönstret...
Jag försökte kämpa mig loss, men var för hårt hållen.
Jag försökte skrika, men fick ingen luft...
Tillslut började det svartna för ögonen och jag samlade all kraft för ett sista rop på hjälp!
Vaknade, på riktigt, av en häftig inandning.
Insåg yrvaket att det hela var en dröm, en riktig otäcking!
Spanade ut i det mörka rummet under täcket och kände mig lite obehaglig till mods,
petade på Johan som låg sovande bredvid och sa något om att jag var rädd, hade drömt en mardröm
där han hade försökt att strypa mig.
Fick ett mummel tillbaks och en klapp på huvudet...
;p

Kommentarer
Postat av: Cicci

2009-07-27 @ 20:25:46
Postat av: Cicci

Ja jag har hört att den ska vara riktigt bra den där filmen! Haha ja du killar, vilket stöd de är! ;)

2009-07-27 @ 20:26:37
URL: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0