Det blir ju vad det blir...

...med de häringa siffrorna, men nu har jag i alla fall lyckats åstadkomma en budgetkalkylering över tre år, kvartalsvis det första året, innehållande; resultaträkning, kassaflödesanalys och balansräkning...yeeyh!

Ja, det är ungefär vad som hänt sedan senast skrivna rad...suttit med sista inlämningsuppgiften hela dagen...
Men det lönar sig, för imorgon behöver jag bara göra lite finjusteringar och sedan är den redo för att skickas in!

Ni som känner mig väl vet ju att jag inte är -och aldrig har varit något snille då det kommer till siffror...hellre en slösa än en spara osv...
Men något jag upptäckpå senare år är; att istället för att skita i saker som är jobbiga, eller sopa dem under mattan, så tar jag nu tag i frustrationen och försöker verkligen....ja, vill verkligen lära mig att förstå de saker som känns alldeles oförståbara (är det ett ord?!) till en början.
Lite motstånd är bra, lite mer tålamod är bättre.

Fick oväntat besök idag (bjöd icke på Gevalia utan drack mitt Zoegas ifred...) av tre okända människor som invarderade lägenheten med skurhinkar, skrapor och putsdukar.
Lägenhetens fönster skulle putsas efter allt renoveringsarbete, och nu hoppas jag verkligen att det hele börjar lida mot sitt slut och dessa hiskeligt fula ställningar som omringar huset monteras ner snart.
I och för sig tänkte jag, när jag stod och kikade ut på nattens åskväder, så är de ju grymma åskledare...hm...

Det ironiska med hela den här renoveringshistorian är att innan de drog igång med allt så körde grannen ovanför egen renovering av sin lägenhet, vilket störde inte minst på söndagsmorgnarna...
Och nu när själva huset verkar vara klart så har det flyttat in nya grannar i lägenheten bredvid vår som också har börjat renovera...!
Det tar aldrig slut!
Från det att vi flyttade in i Oktober 2008 så har det pågått ett ständigt bankande, borrande, hammrande, slipande och allmänt oväsen i huset...ack å ve... :p

Lite vila har dock hjärnan fått idag...
Var tvungen att ta en promenad innan middag för att bara få komma ut, se något annat än en dataskärm och andas frisk luft!
Solen strålade då jag gick ut...sedan kom ösregnet...sedan sken solen igen...sedan kom ännu en störtskur...för att tillslut återgå till ett något sånär soligt stadium...
Det blev en relativt kort promenad.


-Blöta skor

That´s it for now...nu ska jag slappa till...radio(!)
Jo, så var det ju...åskan tog död på digitalboxen...blir uthämtning av en ny imorn, men jag gillar åskan ändå :D

// Maryly
DAGENS;
-Beställning

Har beställt en klänning på nätet, längtar till dess ankomst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0