Blixtar å dunder...

...magiska under!
Ja, nästan lite så var det faktiskt inatt då jag äntligen fick mitt efterlängtade, rejäla åskväder.

Vaknade, jag vet inte när, av ett starkt ljussken och en efterföljande knall som var så stark att fönstren på huset skallrade.
Äntligen, tänkte jag yrvaket, nu brakar det loss på riktigt! :)
Nästkommande blixt måste ha slagit ner alldeles i närheten, då jag till och med hörde det fräsande ljudet efter den innan ett öronbedövande muller tog vid...
Jag var tvungen att stiga upp ur sängen, gå ut till vardagsrummet och ställa mig i fönstret för att titta på detta vackra skådespel...Göteborg inbäddat i ett rosa skimmer, regnet som föll och blixtarna som dansade över himlen...

Tillbaka till sängen och kurade ihop mig under täcket...bara låg och myste och tittade ut genom fönstret...räknade blixtar och kom fram till 33 stycken innan mullret sänkte sig, det hela började avta och jag åter slummrade in...

Jag har alltid fascinerats av oväder, åska speciellt...det är något magiskt över naturens krafter och när det är deras tur att råda känns människan plötsligt väldigt, väldigt liten.
Kanske beror fascinationen också på de stunder då det åskade uppe i norrland när jag var liten, då pappa alltid brukade ta med mig ut på altanen till huset för att tillsammans sitta där och beskåda åskan, blixtarna över skogens träd, berätta historier och räkna avstånd.

Någon effekt blev det i alla fall av natten.
Vare sig tv eller radio fungerar i lägenheten nu.

Ska strax ta tag i dagens skrivande, måste bli klar nu så jag får det hele överstökat...
Inväntar även fönsterputsare som ska komma...på någon obestämd tid under dagen..?
Bästa att hoppa in i duschen först!

Mer bloggande senare...
// Maryly


Mera, mera! ;)

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ååh va härligt med åska! :) Hoppas vi får lite dunder vi oxå :) Ha de bäst! Hejja på med pluggandet, du gör de super! Pussar!

2009-07-08 @ 19:10:04
URL: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0