Blåsväder

Imorse genomled både jag och lägenheten den totala storstädningen.
Det var några timmars slit, men ack så värt det.
Gött va det att få det rent och snyggt igen, och att sedan själv ta sig en lång varm dusch och käka ordentlig frulle...

Hörde på radion att det snackades en hel del om denna blåst som verkade ha tagit Göteborg i besittning dagen till ära, och när jag själv gav mig ut för en promenad och en sväng på stan så blev jag verkligen varse om den!
Jag har sagt det förr, jag säger det igen...det absolut sämsta med Göteborg är dessa vindpustar...
Som tur är så är det ju i alla fall relativt varma vindar den här tiden på året, och jag stod pall trots att kalufsen yrde hit och dit kring huvudet...läppglans är icke att rekommendera en dag som denna!

Håret ja...den egentliga anledningen till att jag promenerade in till stan var för ett besök på salongen för att fixa frippan.
Inga stora förändringar, bara lite uppfräschning som såg jättebra ut i frisörspegeln innan det var dags att stiga ut på gatan igen... ;p

Ska snart sleva ihop något till middag här hemma...hade tänkt lägga mig och läsa ett tag, men eftersom jag läste ut Aldrig Fucka Upp av Jens Lapidus igår så måste jag hitta en ny bok att roa mig med...hm...vet inte riktigt vad jag är sugen på heller...något i thriller-genren tror jag?

Ovanstående bok var i alla fall bra, helt klart läsvärd, med samma råa språk, attityd och genre (Stockholm noir) som Snabba Cash, även om jag tycker att senast nämnda var bra mycket bättre, med mer fart och bättre karaktärer.
Betyget blir 3 pennor av 5 möjliga.




That´s all for now fölk!

// Maryly
DAGENS;
-Avslut

Hultsfredsfestivalen
Tidningsrubrikerna lyder; "Hultsfredsfestivalen läggs ner..."
Människor med betydande roller varslas, budgeten går inte ihop och än om
det talas om ett fortsatt arbete nästa år, är det troligt att festivalen aldrig mer
kommer att bli vad den varit.
En epok går i graven...


Men jag kan i alla fall säga; Jag var dääär!
;)
Jag och barndomskompisen Johan, 2006

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0