Bandansvarig pustar ut...

Relativt lugn måndag efter ca 14 timmars lördag med fartfyllda arbetsuppgifter, och en söndag som inleddes med den längsta sovmorgon jag haft på.....ja, jag kommer inte ihåg när?!

Idag skrivs det lite mail, arbetas med avslutande uppgift för sommarkursen och iväg för ett rejält pass på gymmet för att försöka ta igen lite förlorad tid där...

Igår, söndag, blev det en sväng på stan efter uppvaknandet...bara för att inse att det var för tröttsamt att vistas bland folk, och att det istället var bättre att ägna tiden åt att åka hem och ta tag i städning av lägenheten...något som också legat lite vilande...
Som "belöning" för de slitsamma städtimmarna blev det hämtmat och jordgubbr med glass i soffan framför tv:n, inte helt fel att avrunda helgen med.

Lördagen började med tåget ner till Varberg och ROCKFESTEN, och väl där så var det bara att ta tag i alla de arbetsuppgifter som skulle lösas...
Som så ofta är det många av dessa små detaljer som blivit förbisedda, men som är nog så viktiga att ha koll på för att helheten ska klaffa, och under arbetets gång upptäcktes en del...men det var bara att ta tag i och lösa på bästa möjliga sätt, likaså med kommunikationen alla inblandade emellan.
Personligen, med lärdom från bland annat tidigare genomförda event och utbildning, hade jag väl själv lagt planeringen lite annorlunda, vilket stundtals gjorde att jag kände mig lite begränsad i vad jag fick ta intiativ till eller inte...men det funkade ändå och nu har jag ytterligare en bra erfarenhet att stoppa i ryggsäcken :)

Jag hade rollen som bandansvarig, men tvekade dock inte att hoppa in och hjälpa till på andra ställen där det kunde behövas.
Jag ansvarade bland annat över loger, nycklar, backstage, välkommnande av banden och lite allmän information och service som de behövde.
Även om vissa krävde mer än andra, så var det riktigt roligt och grymt trevliga människor...jag trivdes som fisken i vattnet! :)

Vi kunde inte fått bättre väder, maten och ölen (framförallt!) var kanon, besökarna njöt av området, umgänget, artisterna som öste på och levererade och stämmningen som var på topp!

Första gången ROCKFESTEN går av stapeln...mycket som man kan ta lärdom av och förbättra, men också mycket som var väldigt bra, samt en förhoppning om att detta var starten till ett årligt återkommande arrangemang!
Stort tack till alla som var där!

// Maryly
DAGENS;
-Bilder
Blir ju såklart från ROCKFESTEN


Scenbygge


Scen 2 -inne i Rotundan


Musician Corner -öppen scen


Parkentrén med Klimatutställningstälten


Korridoren med de 6 logerna


Paus-posé i arbetet


Rocks Off på scen


U-turn South


Annelie Rydé


The Crowd


Lite vila på scen 2


Kommentarer
Postat av: Sofie

Roligt!

Kul att det gick så bra för dig, även om du känner dig slutkörd ;)

2009-07-06 @ 18:47:14
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0