3 Dagar...

...skall härmed återberättas relativt kortfattat ;p

Fredag
och trots en molnig himmel föll inte en droppe regn utanför fönstret...yeeyh!
Vaknade ganska tidigt för att bege mig ut på stan och klara av lite små-ärenden och möta upp med Mia, som var på genomresa i götet, för en fika.
Vi har inte setts på flera år och hade naturligtvis mycket att prata om...tiden borde räckt till längre för att vi skulle hinna med allt, men andra saker trängdes på agendan tyvärr så det fick bli det senaste som dryftades...väldigt, väldigt roligt och trevligt var det att träffa henne igen i alla fall! :)

Väl hemma igen så hade helgkänslan infunnit sig rejält...det poppades musik, piffades och förbereddes för middag och drinkar.
Kvällens utgång var planerad till Henriksberg (med tillhörande takterass!) och 24/7 Metal Outbreak med banden; Despite, Syconaut och M.A.N...ett jäkla ös helt enkelt! ;)

Hade hur kul som helst, träffade massa kända och okända människor, njöt av grymma toner, tjohoade och skålade!
Träffade "grannar" från de norrländska ödemarkerna och blev ett tag förföljd av en jobbig man i svart-vit rutig skjorta...lite scary faktiskt...
Blev bjuden på en fernet-shot (aja baja, inte göra så!) som jag naturligtvis inte bangade, vilket skapade lite sviktande minne av slutet på natten... ;p
Dock minns jag att jag gjorde ett tappert (?!) försök till att ragga folk för efterfest framåt småtimmarna...men att det hela slutade med en hamburgetallrik hemma på kvartersgrillen istället...hehe...

Lördag började med ett förvirrat uppvaknande i tv-soffan...ovanligt tidigt för att vara dagen efter, och ovanligt pigg...
(Det skulle sedemera visa sig att anledningen till detta var den alkoholhalt som fortfarande huserade i min arma kropp)

Stärkande dusch och ut på stan för en brunch.
Promenerade runt i affärer, satt på en bänk och njöt lite av den sol som hade möjlighet att tränga igenom molnskiktet, tittade på folkmyllret och kände tröttheten komma krypande...
Åkte hem och placerade mig i soffan för att vila...somnade och sov som en sten i flera timmar!

Vaknade och skymmningen hade börjat smyga sig på utanför...
Middag.
Seghet.
Telefonsignal och en förfrågan om att haka på ut ikväll igen?!
Obeslutsamhet.
Började piggna till och viljan för mer festligheter fanns där, men kroppen protesterade och orken ville inte riktigt infinna sig...
Kompromiss.
Det blev lite öl och samtal nere på kvarterspuben :)

När klockan passerat midnatt var det läge att vandra hemåt med den inköpta (stora!) godispåsen och läsk, hoppa i mys-outfiten, bänka sig i soffan och se på film.
Natten till ära hade jag valt en film som rekommenderats av Ronny Svensson TV4:as Nyhetsmorgon;



En riktigt ruggig rulle...
Till och med jag, som har en förkärlek för psykologiska skräckfilmer, fick en jobbig obehagskänsla efteråt.
Inte så att den var jätteskrämmande, mer obehagligt ångestframkallande.
Lite otydlig och seg i starten, men starka scener och ett intressant slut utlovas.
Mindre kända (för mig i alla fall) skådespelare, samt fransk produktion gör filmen mer "trovärdig" och erbjuder något annat än de vanliga Hollywood produktionerna.
Jag ger den 3 popcorn av 5 möjliga...och rekommenderar den inte till den svagsinte!
Eller innan man ska somna... ;p



Söndag började även den med uppvaknande i soffan...måste sluta med det...ryggen tar stryk och jag har ju faktiskt en grymt skön säng....
Till sängen tog jag mig dock, och slummrade ett litet tag till innan det blev dags att stiga upp på "riktigt".

Bara  för att hitta på något så blev det återigen en sväng ner på stan för brunch och allmänt strosande.
Fikade på Espresso House på NK, och njöt av en latte och deras sjuukt goda och grymt beroendeframkallande scones med cremecheese och sylt...yummie!



Annars är söndagskvällen rätt slö...som så ofta...
Ska väl fixa någon middag snart, känns som det börjar bli dags...och sedan eventuellt ge mig på en rulle till, men då får det nog bli någon mer humörhöjande...

Det var de senaste tre dagarna det...det var helgen so far...fort går de...
:)

// Maryly
DAGENS;
-Filurare
Sitter och filurar lite på vad jag ska välja för inriktning på höstens utbildning; Ekonomie kandidatutbildning i företagsekonomi, med antingen inriktningen management eller marknadsföring.
Trodde jag var helt säker där ett tag på att välja management...men nu vet jag inte riktigt...hm..?
Får nog slå en pling till skolan och rådfråga lite innan jag helt bestämmer mig...tips från övriga tas även tacksamt emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0