Up The Irons!

Måste ju bara skriva några rader såhär i fredagskvällningen då det kollas på idol och intages lite gott vitt...

Jag hade mina farhågor då Erik skulle framföra den gamla hederliga "Maiden-dängan" Run To The Hills, men attan vad jag misstog mig...
Vad den killen kan leverera!
Ibland ser det verkligen inte ut som om vissa människor "passar för sin röst", och Idol-Erik är vad jag tycker lite av ett typexempel på detta...vilket han har motbevisat, om inte tidigare, så i alla fall ikväll!
Inte så stor kille, men en stor röst!

Iron Maiden har ju hängt med mig från födseln och genom åren, mycket tack vare min äldre bror, och har kommit till att bli något jag kallar för "mina hus-gudar"...oavsett vad, oavsett hur töntig denna typ av old school heavy metal vissa tycker att det är, så har de alltid varit "mitt" band...punkt slut! ;)
(Många underbara konserter har det blivit genom åren!)
Därför var det också så grymt att se denna (jaa, ut-tjatade!) hit i en annan tappning, och med den intensitet (som kom väääldigt nära orginalet) som levererades!
Jag fick rysningar, och kan bara konstatera att om jag nu ska ge mig in i den pågående idol-debatten...ja, då är Erik den självklare vinnaren av detta arrangemang!

Kanske är det Maiden-vibbar, kanske har en ny stjärna fötts på hårdrockshimlen...jag vet inte, men;
Up The Irons!

// Maryly

RunToTheHills.jpg Run To THe Hills image by Blink182andnfgfan7 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0