Packad

Efter ett plockande, sorterande, försök till ompackning och bortsållande (som inte lyckades) och ett positivt pressande, så står nu resväskorna aningens överfulla...men helt klart resdugliga! ;)
Jag kommer antagligen inte använda hälften av allt jag har packat ner, men å andra sidan är det ju så det brukar se ut vareviga gång jag ska ut och resa...

Fullt ös idag med en massa sista-minuten-ärenden på stan, och morgondagen som startar med ett besök på salongen för att fixa frippan ser inte mindre intensiv ut (!)
Rapporter via telefon från norr: ett varmt välkomnande väntas av familj och vänner till ett snöigt vackert vinterlandskap :)

Tåget avgår från Göteborg klockan 17.00 och efter ett byte till buss i Vännäs i den arla fredagsmorgontimmen, så ankommer jag till Lycksele klockan 08.10...vilken resa genom detta avlånga land...
Tack och lov för att det fanns sovplats vid bokningen...hade verkligen inte pallat att sitta dessa timmar!
Längtan har, inte blivit mindre, men smått förvandlas till den sedvanliga resfebern...och denna växer i takt med klockans timvisare (eller är det kanske minutvisaren?)

Nu blir det soffa-mys med kära sambon, film, blåbär-och chokladmuffins!

// Maryly


Kommentarer
Postat av: Cicci

Haha ja men du kan väl, ligga-på-och-tvinga-igen-väskan metoden ;) Ha så himla underbart i Norrland o hälsa familjen! P.s De är verkligen äkta vinter här uppe!! myys

2009-12-17 @ 09:03:27
URL: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0