Julklappsteori

Härliga fredag!
Vaknade relativt tidigt och tog tag i en städning (modell mindre) av lägenheten.
Så vackert att vakna, titta ut i mörkret på alla stjärnor och ljusstakar som lyser i grannarnas fönster, se gryningsljuset nalkas och en ny dag ta sin början...

Fika på stan och trängsel bland julshoppare.
Guess what...nu har jag köpt alla julklappar (!)...i teorin ;p
Känns rätt skönt ändå att ha hittat klappar som jag tror kommer uppskattas, om än det än så länge bara är i min hjärna så ska det ju även ske i praktiken inom en snar framtid...och då kan man ju praktiskt taget bara marschera in i butikerna med en liten "pang på-teknik", ta det man ska ha, och eventuellt vara ett stressmoment mindre..!
I teorin är jag också näst intill ruinerad just nu...men, som sagt, det är ju bara i teorin...än så länge ;)

Poppar lite old school heavy metal (de e goa gubbar minsann!) och ska strax förbereda middagen lite smått.
Ikväll bjuder huset på baconlindade -och fetaostfyllda kycklingfiléer med ugnsbakad örtpotatis, till detta serveras också en sallad, grovt bröd, tzatziki och ett glas vitt eller öl om man så hellre vill.
Gott en fredagkväll som denna!
(Tips på middag för den som vill också)

Annars blir nog kvällen rätt lugn, det blir tidig start imorgon för frulle och julklappsshopping på stan och sedan vankas det födelsedags -och utflyttningsfest hos några vänner!

Allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0