Fredagskollen

Sitter och tittar på finalen av Idol och försöker gissa mig till vem som kommer att stå som  vinnare när musiken tystnar, strålkastarna släcks och hela spektaklet är över.
Det är svårt att välja en favorit när de båda grabbarna (Calle och Erik) som är så begåvade, men ändå så olika.
Calle är så sjukt bra i sin genre med det typiska, "whiskey-influerade" blues brothers soundet...medan Erik når de grymma höga tonerna som härstammar från power metal och 80-tals-hårdrocks-eran.
(hursomhelst kan man ju glädjas åt att det är rocken som dominerar Idol 2009) ;)

Enligt mig är de båda vinnare, på sitt eget personliga sätt.

Nu, efter att ha hört "vinnarlåten" kan jag dock konstatera att...låten i sig är aningens förutsägbar, att den gott kunde kostat på sig ett lite upptempo...men okej, den kan nog gå hem hos "massan".
Jag tror att jag tycker att Erik gör den bäst (mest med tanke på hur han grejar de höga tonarterna), men jag är osäker...attans vad jämn finalen är!




Nu är det paus, jag fyller på med lite bubbel och fortsätter spana vidare...
Tjipp å hej...imorron laddas det för sista julklappsshoppingen och ännu en födelsedagsfest!

// Maryly

DAGENS;
(det var ett tag sedan nu, måste bli bättre på mina dagens!)

- Grattis!
Han vet vem han är...och varför dagens gratulation tilldelas honom! ;)

Upp och ner, hit och dit, Nu går starten på nästa heat. Du ska gasa lagom och få in vanan, Segern är nära så håll dig på banan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0