Avresan

Och så kom då dagen som jag gått och väntat på och längtat så mycket efter...resdagen norrut! :D

Ärendena på stan fixade, frippan är tip-top och allt är klappat och klart (I made it!)
Ett sms från "syrran" med ett förvarnande om -31 grader imorse...och ja, tjockaste koftorna är nedpackade.

Snart kommer min kära sambo hem för att skjutsa mig och packningen till stationen, han vinkar även farväl eftersom jobbet håller honom kvar i Göteborg fram till dagen innan julafton då han tar flyget upp .
Sedan börjar en ca 15 timmar lång resa för mig (!)...men trots den långa tiden så känns det bara helt underbart att äntligen, äntligen få åka upp!

På återskrivande och njut av dagen!

// Maryly







DAGENS;
- Spotting

På bussen hem så såg jag en gammal och väldigt sliten man.
Han hade ett stort yvigt vitt skägg (nästan som tomten!) och på vänster tumme hade han en ovanligt lång tumnagel...
Jag funderade lite över varför...varför han inte hade klippt den, eller ens bitit av den?
Svaret fick jag några sekunder senare då han förde handen mot ansiktet...
...det var hans näs-petar-nagel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0