Tillbaka till verkligheten...

...blir det allt, i samband med morgondagens skolstart.

Nu stundar tidiga mornar, resor med buss, billigt kaffe (!), timmar av föreläsning, snabba anteckningar, tappra försök att i efterhand tyda snabba anteckningar, sida efter sida med akademiska texter, studielån varje månad den 25:e...analysera, informera, redigera, rapportera, motivera, prestera...och mycket, mycket mera....

Och även fast jag inte är medlem i fancluben "vi som gillar rutiner", så måste jag ändå medge att det känns rätt skönt att få någon slags struktur i vardagen igen och nya mål att kämpa mot. 

Natten till idag blev riktigt sen...och det här med att vända rätt på dygnet i lagom tid till skolstarten kan ses som ett misslyckande...men, men det ordnar sig nog med också ju mer vardagen börjar ge sig tillkänna.
Sen natt betyder ju alltså då ett sent uppvaknande...
Så efter den sedvanliga ritualen med dusch, kaffe, morgontidning, frulle och allt vad man nu har för sig (?!) blev det en runda på stan för att bland annat kolla in lite eventuella inköp, samt hårda passet på gymmet...puh!

Eftersom min sambo mer eller mindre har varit frånvarande sedan i fredags på grund av inspelning med Hostile Cell, samt rep med ett nytt projekt, så roar jag mig ikväll med att ta hand om tvätten och plocka lite i lägenheten.
Tänkte även slöa till det lite framför Uppdrag granskning (go Janne!) och också kolla in seriestarten av True Blood.

När man talar om trollen...
Nu ringde Johan nyss för att meddela att de avrundar tidigare idag, och undrade ifall han skulle köpa med indisk take-away till oss på vägen hem?
Jag hatar mig själv för att jag just ätit mig mätt på tråkig fil och müsli...med ännu tråkigare mackor till...  ;p

// Maryly
DAGENS;
-Mystiska paket

Det kom ett avi med posten idag.
På något jag skulle hämta ut, och som jag för mitt liv
inte kunde lista ut vad det var för något...
Jag hade inte beställt något, men hade någon kanske
skickat ett paket till mig?!
Med min livliga fantasi så hann jag ju föreställa mig -och
hoppas på både det ena och det tredje, innan jag tillslut överlämnade
avi:n till biträdet i närbutiken och mottog min post...

Det var ett platt, hårt och tråkigt paket.
Jag rev hastigt upp det.
Det innehöll mitt diplom, min högskoleexamen.
Visserligen väldigt mycket tjusigare än jag föreställt mig att
det skulle vara...men ändå...jag hade ju väntat mig jättepaketet
innehållande...ja, jag vet inte riktigt vad..?! :)

Hehe...så kan det va...inte så spännande, men nu har jag ju i alla fall
beviset på mina prestationer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0