The American Dream

Natten till idag har varit full av händelser, möten, samtal och budskap......ja, som alla utspelade sig i drömmarna då förstås ;p

Jag har antagligen fått så mycket "ledig tid" att fundera över saker och ting, så hjärnan inte hinner bearbeta alla dessa tankar och idéer dagtid, utan måste jobba intensivt även på natten.
Det roliga var att jag igår kväll diskuterade valet av inriktning till höstens utbildning med Johan, och sa lite på skoj;
- Jag har aldrig varit såhär velig inför någonting...kan jag inte bara få ett tecken på vad jag ska välja?

Nu besitter ju inte jag världens mest övertygande tro på någon högre makt direkt, inte heller är jag väl lagd åt det där super-övernaturliga...så vad jag, logiska människa, skulle vänta mig för tecken, eller hur jag överhuvudtaget skulle upptäcka och/eller tolka det om det kom i min väg, var ju en gåta bara det...

Hursomhelst, så har jag i alla fall i merparten av mitt liv haft en dröm och en förhoppning...ja, jag har haft -och har väldigt många drömmar och förhoppningar...men den här drömmen står liiite över de andra i rankning, och det är att inom en relativt närliggande framtid få möjligheten att göra en roadtrip genom USA, främst till LA.
Ja, ni hör ju bara...roadtrip...USA...frihet...city of angels..land of dreams...mycket, mera, mest...av allt! :)
Och inatt hände det!



Eller nej, det gjorde det ju inte riktigt...MEN, jag befann mig i ett rum där jag var inkallad till någon slag blandning av möte och firande, där en kostymklädd herre tillgännagav och gratulerade till att jag blivit utvald att uppleva mina drömmars roadtrip genom USA, och att det sedan väntade boende och ett arbete för mig där efter genomförd resa.
Vilken lycka!
Denne herre meddelade sedan att detta skulle bli verklighet om jag bara valde rätt inriktning på den utbildning jag planerade att läsa nu till hösten...och sedan sa han också vilken inriktning det var...

Hehe...kan man kalla det för ett tecken?!
Jag vet inte...jag är nog för logisk för att tänka det så...men medger att det var lite roligt...
Vilken inriktning det nu rörde sig om tänker jag faktiskt inte berätta...jag vill nämligen inte att folk ska misstro mina val, eller tro att de skulle grunda sig i drömmar...och ärligt talat är jag fortfarande lika velig ;D
Beslutstiden rinner snart ut, men jag vet att det kommer att ordna sig...det brukar det göra till sist ändå!

Och vad beträffar USA-resan, så kommer den också finnas med i planeringen...

Annars är det en helt vanlig tisdagskväll med bas-ackord och tv-slöande ;)

// Maryly
DAGENS;
-Citat

I natt smidde jag tusen planer.
I morse gjorde jag precis som vanligt.
-Konfucius (555 f.kr-479 f.kr)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0