Sköna söndag...

Hej!

Maria heter jag och är en glad, social och impulsiv tjej på 27 jordsnurr, som just har förstört en hel söndagsmiddag.

Ååååh, jag vet inte vad som gick fel..?!
Jag skulle ju bara till att koka ihop en (något sånär) vanlig, hederlig linsgryta...extra spicy, med grönsaker, bönor och sånt...som nu inte liknar någonting!

Eller jo, någonting liknar det ju...typ en vattnig, oaptitlig, orange, gröt-sörja...som inte ens kommer i närheten av att inta en mer fastare "gryt-liknande" form.
Suck...hur kunde det bara bli så fatalt misslyckat..?!
Jag måste ha överkokat det hele på något sätt...eller så var det bara en dålig idé till maträtt från början...

Som jag ser det nu, så finns det 3 tänkbara alternativ;

1. Bita ihop, servera skiten, äta den, och se glad ut...
2. Slänga skiten, ringa Johan och be honom köpa med take-away på vägen hem från  studion...
3. Skita i skiten, och kalasa på mackor, godis och snacksen som står i skafferiet istället...

We´ll see...

Men annars är det bra...  ;p
Jo, det har faktiskt varit en jättehärlig söndag som började avslappnat med en sovmorgon, en uppiggande dusch och en stor kopp nybryggt kaffe på det.

Jag längtade ut efter frisk luft och natur, så träningskläderna åkte på och jag begav mig iväg för en lång powerwalk runt Delsjön med omnejd.
Så otroligt skönt det var!
Bara att få vandra fram i enskildhet, med bra musik i lurarna, och känna doften av fuktig skog och växtlighet.
Bara att få avskärma sig från stadens alla ljud, och känna solens strålar värma mot huden.
Känna vinden, himlen ovanför, och grusets knastrande under skorna.
Stanna till, ta ett djupt andetag och höra tystnaden...
Underbart...gott för själen!  :)

Hur kvällen -och helgen behagas avrundas återstår att se, men det lutar åt soffa-mys framför en bra rulle...

// Maryly
DAGENS;
-Promenad


Delsjön


Underbara skogsvägar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0