Skolstart

05:30
Vaknade av väckarklockans melodi på mobilen.
Hade jag ens somnat...jag vet inte?
Det kändes som jag bara slutit mina ögon för en stund, legat och funderat över virriga tankar som aldrig ville slå sig till ro, för att sedan öppna ögonen igen och inse att det var morgon.
Likt en zombie kravlade jag mig upp ur sängen och stapplade i väg till en varm dusch, som tack och lov gjorde underverk!
Mycket piggare, piffad, redo och förväntansfull över vad dagen kunde ha att erbjuda, promenerade jag sedan ner till Centralstationen för att åka med bil till Borås.

Anlände till högskolan minuter innan första föreläsningen skulle ta sin början, hittade en plats bland andra studenter i ett överbefolkat klassrum, plockade upp penna och anteckningsblock...och sedan var det bara att åka med...
Åh hej vad det gick!

Föreläsning 9-12 (thank god for coffee!) med Direkt -och interaktiv marknadsföring.

Luncha med kursisarna på kina-restaurang och njuta av tuggorna från klassisk buffé.

Föreläsning 13-(nästan)16 med Marknadskommunikation.
Och trots att det var både en väldigt intressant -och underhållande lektion och kursansvarig, så kändes det lite som en befrielse när det till slut var dags att packa ihop sig och åter bege sig tillbaka till Göteborg.
I bilen hem var det som att all energi bara rann ur mig, och en molande huvudvärk tilltog i styrka...helt, totalt utslagen kände jag mig när jag tackade för skjutsen och hoppade av vid Korsvägen.

MYCKET information och intryck för den arma hjärnan att ta in och bearbeta, då den varit iväg på sommarlov en längre tid... ;p
Men någonstans...en känsla av tillfredställelse att få ägna sig åt något kul och "vettigt" igen.

Jag var så sjukt seg och trött när jag äntligen steg innanför lägenhetens dörr.
Satte mig ner för att vila en stund, käkade lite middag och gjorde sedan en sista kraftansträngning för att få städningen avklarad också.
Nu är det gjort, och nu sitter jag här...riktigt skönt känns det...och nästan ännu skönare är känslan av, att efter avslutad föreläsning imorgon förmiddag, äntligen insupa helgkänslan utan måsten :)

Första skoldagen avklarad, några fler to go...
Tv i soffan tills sängen stundar...oh yes it is!

// Maryly
DAGENS;
-Fryra små snacks
Som förgyller tv-slöandet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0