Passing by...

Dagarna av ledighet passerar förbi i snabb takt och lider snart mot sitt slut...

På torsdag är det dags att återigen packa väskan med skolböcker, förbereda sig mentalt för kommande informationsflöde och bege sig av med bussen till Högskolan i Borås.
Jag lyckades ju med bedriften att tillslut bestämma mig för vilken inriktning studierna skulle ha, och det kommande året kommer jag alltså att läsa en Ekonomie kandidatutbildning i företagsekonomi, med inriktning mot marknadsföring.
Det känns som ett bra val, och jag hoppas bara att motivationen önskar lägga sig på en hög nivå genom det hele.

Gjorde ett tappert försök att vända rätt på dygnet imorse, seegt som attan var det att stiga upp ur sköna sängen...men det är bara att gilla läget, för med tanke på hur dygnsrytmen sett ut under sommarmånaderna så måste en förändring till om det ska hålla i längden.
För att piggna till ordentligt -och för att ingjuta lite energi i min slöa lekamen, så blev det en lång och rask promenad i morgonsolen...riktigt skönt när man väl kom igång.

En lång varm dusch, en stor kopp kaffe och en god brunch senare, så känns det som att energin är på en behaglig nivå och jag är redo att sysselsätta mig med lite små-saker som ska fixas under dagen.
Fikabjudning vankas framåt kvällen, och bland annat står lite bakning på schemat...yummie!  :)

// Maryly
DAGENS;
-Filmrecensioner

De filmer som avverkats de senaste dagarna,
och som jag sannerligen rekommenderar,
är först;

En "gammal" favorit


Såå underbar...bara älskar denna brittiska rulle!
Helt klart min typ av humor, och jag brukar inte tycka att
komedier (i överlag) förtjänar toppbetyg...men denna får ändå
5 popcorn av 5 möjliga från mig...bara för att ;)

(ett hett tips är också Shaun Of The Dead om ni gillar denna!)



Nästa film är en relativt ny favorit


En jättemysig feelgod-rulle, där jag verkligen uppskattade hur de
hade byggt upp -och förmedlade historien.
Tyckte att filmen höll en relativt trovärdig och god balans mellan att inte
bli allt för "amerikaniserad", utan behålla den indiska filmkulturen.
Att filmen sedan slutade med klassisk Bollywood-dans i
eftertexterna blev pricken över i:et! :)

Jag ger den 4 goda popcorn av 5 möjliga


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas din första skoldag blir bra och att det blir lite lättare att komma upp på morgonen :)

2009-08-25 @ 16:00:54
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0