Morgonpasset

Sitter här och skriver nyduschad och hemkommen från det tiiidiga morgonpasset på gymmet.
Det var grymt segt (det vill jag lova!) att stiga upp ur sköna sängen när väckarklockan ringde, dra på sig träningskläderna och promenera iväg.
Morgondiset låg fortfarande över staden, trafiken ringlade sig i sakta mak mot tingstadstunneln, få människor var i farten  och sopbilarna körde sakta längst gatorna och spred sin allt annat än behagliga doft.
Staden vaknade...

Vaknade och piggnade till gjorde även jag, i alla fall såpass att jag lyckades prestera det jag förväntat mig göra och ta mig igenom passet, förbi affären för att handla, och tillbaka hem igen.
Så gött att ha det gjort, men ack så skönt det är att vara hemma och strax sätta på morgonkaffet och göra frukost!

Ska (vill) nog mest bara ta det lila lugna idag...blir en sväng ner på stan lite senare, möta upp Johan för middag och sedan ut i vimmlet på Kulturkalaset.
Det finns ju en hel del att både se och göra under kalaset, och på kvällens lista står nog en titt på Apocalyptica och Hammerfall, samt lite annat som kan tänkas komma i ens väg..?! :)

Jag hörde även att de pratade på radion om stjärnfall som skulle ske inatt...blir till att släcka ljusen, gå ut, kura ihop sig under en varm filt och skåda upp mot natthimlen...

Men nu känner jag segheten komma över mig återigen...frulle it is!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0