Hösten är här...

...ja, det känns verkligen så i luften nu.
Det spelar ingen roll att solen skiner från en himmel som, äntligen, visar en blå nyans...det känns i luften, i vinden, och inte minst märks det i de löv som rasslande blåser förbi när man spatserar gatan fram.
Augusti -höstmånaden.
Inte mycket till sommar, rent vädermässigt, men så lever jag ju i Sverige också...så det är väl bara att göra som vanligt; bita ihop och dra på sig varma koftan ;p

Gårdagen
avslutades med ett hejdundrande ös på Götaplatsen under ledning av "svensson-hårdrockarna" Hammerfall.
Det var fullt tryck på den övre delen av Avenyn, pyroteknik och metal-vrål, händerna i luften och håret svischandes i takt med headbangeriet, mobiler som lyste upp och vaggade i otakt i skymmningen...skönsång, fulsång, allsång.
Jag beskådade hela härligheten från Stadsteaterns balkong, för att sedan avnjuta ett glas vin och frusen vandra hemåt.






















Hammerfall in action






















Idag var det långlunchande med Sofie på stan som gällde.
Vi möttes upp och satte oss på Espresso House NK för att prata om lite eventuella framtida planer och företagsamheter med våra nystartade eventföretag, samt en uppdatering om sommaren och en massa annat tjöt ;)
Det var verkligen jättetrevligt att träffa henne...och scones:en på Espresso House gör mig aldrig besviken!

Nu har det nyss ätits middag här hemma i hushållet.
The fick det också bli då jag börjar känna mig lite krasslig (peppar,peppar!), är egentligen mest sugen på en lugn hemmakväll...men Bob Hund spelar ikväll på kalaset och Johan vill så gärna se dem så man får väl offra sig lite...och ja, är det kalas så är det helt enkelt!
:)

// Maryly

DAGENS;
-Vånda

Ska jag tvinga i mig min sedvanliga huskur;
Whiskey-hutten & vitlöksklyftan..?

Huuuga...jag ryser...

Kommentarer
Postat av: Katti

Jasså, dunderkuren med vitlök o whiskey e igång? Uaa. Hoppas du inte blir sjuker iaf!



Var också o såg Bob Hund en sväng ikväll.. synd vi inte visste, så hade vi kunnat heja lite på varandra :)

2009-08-13 @ 23:06:40
URL: http://kattic.blogg.se/
Postat av: Cicci

Härligt med Hammerfall! :) Vi såg dem på Gatufesten! Rock On! O va avis ja bli med Europe skulle vilja se dem! Ha fått höra hela sommarn på Rockklassiker om den där konsterten! Hoppas ni har skiiitkul!! Kramar

2009-08-15 @ 23:28:49
URL: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0