Evil-Eye

Jaha ja...så var det då dags för ännu ett återberättande av den passerade helgen...så blir det då man har fullt upp och låter bloggandet ligga i vila, bättring på den fronten krävs och vi får väl se hur det blir...

OM;

Fredagen

Jaaa, det blev allsång och Caaarriii på ett smockfullt Götaplatsen då Europe spelade! ;D




Nostalgi-tripp-de luxe!

Innan dess hade det även hunnits med lite Signspotting och marknad på Gustav Adolf´s torg, lite spotting på andra kalasplatser, lite vin i Vasa, lite mer vin och musikalsång inne på Stadsteatern och ja...
Fest å folk å fart å fläkt var det i alla fall...och sådant gillas ju alltid ;)

Lördagen

Startade lite senare för min del än för min kära sambo som tvingade sig ur sängen och iväg på jobb.
Själv njöt jag av en lugn morgon med en lång dusch, god frukost, lite piffning och musikpoppning :)
Senare på dagen blev det en sväng in till stan för att möta upp med Johan, handla massa gott till middagen, köpa present och bege oss iväg till Krokslätt på barnkalas :)
Efter att ha grattat dagens 2-åring, rivit paket, ätit tårta och fått en överdos av barnaktiviteter var det dags (med en liten känsla av lättnad) att ta vagnen tillbaka till det egna hemmet igen.

Middag och bubbel blev det, en liten paus, och sedan bar det ut i den göttebosska natten för möten med vänner och nya festligheter!

Söndag

No comments...borde det egentligen stå här...
;p
Men okej då...söndagen var lugn...L U G N...
Den handlade till stor del om mys-pys-kläder, soffa-slöande, enorma mängder av onyttigheter, samt en rad av filmer som avverkades, bland annat; Into The Wild av Sean Penn.

Filmen baseras på en verklig berättelse och lämnar utrymme för många djupa tolkningar och frågeställningar.
Jag tyckte verkligen det var en bra film, men hade på något sätt ändå haft lite högre förväntningar på den och blev därför en aning besviken. I vissa lägen tycker jag filmen gav en alltför ytlig bild av något som man ändå förstår går mer in på djupet, och som man skulle vilja ha en ytterligare/bättre förklaring till -eller beskrivning av...
Jag är lite osäker på betyget...kanske var det också "fel" film en söndag som denna (?), men ger den 3 popcorn av 5 möjliga.




Idag -Måndag

Måste jag nog erkänna att efterdyningarna från helgen fortfarande ger sig till känna...
Hade tänkt vara duktig och köra passet på gymmet...men nej, jag pallade bara inte att rycka upp mig och gå dit ;p
Eftersom jag dock hade en hel del små-ärenden att uträtta så blev det en långpromenad och in till stan istället...så något vettigt har man ju i alla fall uträttat idag...och planer inför en viss händelse i oktober börjar också ta form... ;)

Mätt efter middag och allmänt slö, så spenderas resterande del av kvällen med mys i soffan...

That´s it!

// Maryly
DAGENS;
-Öga



Your´s Trouly går omkring med nån slags ögoninfektion (åkomma efter helgen?!)
och ser inte riktigt klok ut...evil-eye på riktigt... ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0