Nytt, nytt, nytt!

Sådär ja, då var det äntligen dags att infria nyårslöftet och skapa sig en blogg.
Jag har ju funderat, filosoferat och diskuterat kring detta förehavande, fått tips och påtryckningar från bloggande vänner och nu insett tiden vara inne...bara liiite senare än alla andra ;p
Men, men...vad kan vara bättre än att starta en ny blogg första dagen på en ny vecka...ny vecka, nya tag och, som sagt, bättre sent än aldrig...

Vad kommer då att författas i denna blogg kan man ju fråga sig?
Ja, jag sitter väl och försöker fundera ut det själv genom dessa rader...samtidigt som jag, med mina bristande kunskaper inom teknikens underbara värld, även klurar på hur själva designen av bloggen kan göras mer attraktiv?!
Det är ju i alla fall inte helt otippat att denna virituella dagbok kommer att bjuda på lite inblickar och relektioner från livet, redogöra för intressanta och vardagliga händelser, filosofier, frågeställningar, samt en del tips och goda råd från yours truly...
Oh well...here we go...


Dagsformen lyder som följer;
Sitter i soffan och undrar var vårsolen tog vägen, samtidigt som jag dricker dagens starkaste kopp kaffe och försöker strukturera upp det pågående examensarbetet sammankopplat med starten av det egna företaget.
Så mycket information, så många val och så många frågetecken som behöver rätas ut...
Dock ter sig nog det mesta övermäktigt i början, speciellt när man är något av en rookie på området, jag har förhoppningen om att pusselbitarna faller på plats allt eftersom, samt lugnar mig själv med vetskapen om att jag har förmågan att ibland förstora upp saker till mer än vad de behöver vara.
Det ska nog gå vägen det här, den norrländska envisheten är inte att försaka!
Så, dags att sätta igång med litteratur som ska plöjas och anteckningar som ska skrivas...

Tacksam för kommentarer och feedback på hela härligheten!

Love
Maryly

DAGENS;
Another Way To Die
- nya bondlåten med Jack White & Alicia Keys, spelas flitigt här...bara sååå skön!











Kommentarer
Postat av: Katti

Kul att du gått o skaffat dig blogg :) O tack för senast, det va mkt trevligt!

2009-04-20 @ 15:34:21
URL: http://kattic.blogg.se/
Postat av: Katti

Om det e designhjälp du vill ha så e nog tyvärr inte jag rätt person att fråga, jag hade också behövt piffa min lite. Det man får göra e väl o koda själv i html tror jag o det e inte jag haj på.

Ha det fint vännen!

2009-04-20 @ 22:06:01
URL: http://kattic.blogg.se/
Postat av: Anna med två n.

Så trevligt! Nu fick jag ännu en blogg att följa :D

2009-04-21 @ 00:35:32
URL: http://missupsidedown.blogg.se/
Postat av: Cicci

Heej Gumsan! Va roligt att du skaffat blogg så jag kan ha koll på dig! :P Ser lovande ut dessutom :) Jag sitter oxå med X-arbetet, går sakta men säkert framåt! Är du klar till sommarn nu eller?? Puss o Kram

2009-04-21 @ 09:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0