Inte lika nytt

Inlägg nummer två...det tar sig ;)

Sitter återigen på plats i soffan ihopkurad under mysfilten.
Dagen känns slö och grå, med en sån där "obestämbar" himmel...en nyans av grå då det inte går att få någon som helst uppfattning om vilken tid på dagen det egentligen är, bara att det är dag helt enkelt.
De metodrapporter jag ska opponera på under torsdagens examinerande seminarium ligger utspridda runt om kring mig, och jag försöker hitta energi och motivation till att bara ta tag i det hela...
Att börja med att stänga av tv:n vore kanske en idé?
Snart vankas i alla fall dagens första kopp kaffe, men jag börjar känns mig lite uschlig och funderar på vilka ingredienser det finns att tillgå i hemmet för att exprimentera ihop en redig huskur som får bacillerna (och antagligen alla/allt annat) på flykten.
Dunderkuren som rätt ofta brukar fungera;

1 hutt whiskey -ju värre desto bättre
1 vitlöksklyfta -tuggas och sväljs trots de frambrytande kallsvettningarna
1 nära-döden-upplevelse i samband med detta
och efter det, några klunkar vatten och exbiritoxtabletter

Ovanstående är inget för den svagsinnade, men jag garanterar att de förkylningssymtom man tyckte sig lida av innan, inte är de man känner av i första hand efter denna kur!
Som sagt, jag funderar på det...känner att det krävs en mental förberedning först i så fall.
Tills vidare fortsätter sökandet av energi, inspiration och motivation denna dag...

// Maryly

DAGENS;

"73,5 vad är det för jävla standard"

-citat ur filmen Ping Pong Kingen.
Såg denna kufiska och underbara film igår och de norrländska känslorna vaknade till liv ;)



Kommentarer
Postat av: Sofie

Så trevligt att du också skaffat en blogg (lagt till i Mina favoriter)

Ser fram emot fler trevliga inlägg :)

2009-04-21 @ 15:42:12
URL: http://ontheinside.bloggsida.se
Postat av: Sofie

Jodå, du kommenterade på helt rätt ställe :)



Lättaste designerna hittar du info om din egen blogg...heter nog nåt i stil med layout, design eller liknande..men den blir ju inte så personlig.

Där kan du även länka till andras bloggar. Har själv inte blogg.se men tror det ligger under fliken Redigera när du är inloggad på din blogg :)

Du får testa dig fram :)

2009-04-21 @ 17:29:06
URL: http://ontheinside.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0